eona.pl

Moda, uroda i styl życia

LifestyleZdrowie

Co jeść na redukcji, by chudnąć zdrowo i nie czuć głodu?

Co jeść na redukcji, by chudnąć zdrowo i nie czuć głodu?

Dieta, zwłaszcza ta mająca na celu obniżenie masy ciała, wielu osobom kojarzy się z istną katorgą. Nic dziwnego, wszakże zazwyczaj wiąże się ona z wieloma wyrzeczeniami. Walka o wymarzoną sylwetkę nie musi być jednak drogą przez mękę. Wystarczy znajomość zasad redukcji i odrobina wyobraźni w kuchni, by szybko i co najważniejsze, zdrowo, pozbyć się zbędnych centymetrów w obwodach.

Deficyt – dieta cud, czy niebezpieczny trend?

Dieta redukcyjna, zwana też ubogoeenergetyczną, jak sama nazwa sugeruje, polega na dostarczaniu do organizmu mniejszej ilości kalorii niż wskazuje jego zapotrzebowanie, które wylicza się na podstawie takich danych, jak płeć, wzrost i poziom codziennej aktywności. Znając tą przybliżoną wartość można stworzyć jadłospis, pozwalający na skuteczne spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej. Warto jednak wiedzieć, że aby chudnąć zdrowo nie wystarczy zredukować ilości przyjmowanych kalorii o 300, czy nawet 500, ale należy także bezwzględnie zadbać o jakość i regularność spożywanych posiłków. W przeciwnym razie efekty będą krótkotrwałe, a sama dieta możesz wyrządzić szkody w organizmie.

Co jeść na redukcji?

To pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto podczas rutynowego ważenia zrozumiał, że ostatnimi czasy za bardzo sobie pofolgował. Zazwyczaj dopiero, gdy cyfry na wadze układają się w liczbę wyższą niż pozwala na to wskaźnik BMI, człowiek zaczyna analizować swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe i podejmuje decyzję o przejściu na dietę. Odchudzanie poprzez redukcję kalorii jest skuteczne, ale należy zadbać o to, by mimo deficytu, dostarczać organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych. Na czas walki o wymarzoną sylwetkę trzeba bezwzględnie zrezygnować z artykułów wysokowęglowodanowych, takich jak słodycze, gazowane napoje, panierowane mięso, czy pszenne pieczywo i makarony. W zamian za to warto sięgać po produkty bogate w błonnik. Należy włączyć do codziennej diety warzywa, zwłaszcza te niepoddane obróbce termicznej, pełnoziarnisty chleb, chudy nabiał oraz białe mięso i ryby.

Dieta redukcyjna jadłospis

Menu deficytowe nie musi być monotonne, wszakże w odchudzaniu chodzi o zmianę nawyków żywieniowych, a nie o to, by codziennie katować kubki smakowe filetem z kurczaka oraz ryżem. Zatem co konkretnie jeść na redukcji? Dzień warto rozpoczynać od owsianki z owocami na chudym mleku, albo razowego pieczywa z wędliną drobiową i warzywami. Na obiad można przygotować intensywnie doprawioną pierś z indyka z brokułami, albo pełnoziarnisty makaron z krewetkami. Na kolację idealnie sprawdzą się jajka w ulubionej postaci, albo twaróg. Między posiłkami natomiast można pozwolić sobie na sałatkę, albo niesłodzony jogurt. Należy jednak pamiętać, by dokładnie sprawdzać kaloryczność produktów i przed spożyciem ważyć poszczególne składniki posiłków.

Dieta redukcyjna zdaje się być jedną z bardziej restrykcyjnych metod odchudzania. By jednak kilogramy zaczęły znikać bez uczucia ciągłego głodu, wystarczy po prostu zadbać o regularność posiłków, zróżnicowany jadłospis i wysokiej jakości produkty.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *